torsdag 18 mars 2010

Kläder

Jag tycker alltid att barnen har så mycket kläder. Och så en dag upptäcker man att alla sonens byxor är en decimeter för korta och att mellantjejen bara har fyra toppar som inte är för små. Toppar som jag köpte alldeles för stora med flit för ett halvår sedan. Ibland växer de så det knakar.
Lillans garderob växer också. Hon får ju ärva av sin storasyster. Det är tre år mellan tjejerna, men kläder som mellantjejen hade för ett år sedan passar lillan perfekt nu. Mellantjejen är väl relativt normalbyggd medans lillan är av storlek större. Inte tjock, men lite mer bastant än sin syster. She's all there som man säger. Själv säger hon att kläderna krympt i torktumlaren...
Så nu blir det garderobsinventering och lite nyinköp från barnavdelningen.
Snart är det även dags att ta fram sommargarderoben. Hoppas jag verkligen. Och jag hoppas verkligen att jag inte växt ur några av mina sommarkläder...

2 kommentarer:

Freedomtravel sa...

Ja, och det roligaste (?) är ju när man plockar fram ett bar byxor ur lådan och ungen hunnit växa ur dem INNAN man använt dem första gången... SUCK ;)

annai sa...

Freedomtravel: Haha, ja det har man ju varit med om några gånger. Såååå irriterande.