tisdag 23 mars 2010

Sprutdags

Det är dags för vaccination igen. Med tre barn har jag tappat räkningen på antalet injektioner jag bevittnat, men det finns ju nedskrivet i deras Health Records. Senaste var det svininfluensan vi immuniserades mot. Vi tackar och tar emot, för även om själva sticket inte är så populärt så betyder vaccination hälsa. För att inte tala om hur roligt det är med klistermärket eller klubban man får efteråt om man är duktig!
Idag är det mellantjejens tur att få en booster av MMR- och "5-in-1" sprutorna hon fick som baby. Babysprutorna får barnen hos den egna doktorn medan boostersprutorna i 4-5 års åldern ges i skolan. Föräldrarna får vara närvarande om de så önskar och det vill jag, även om hon säkert skulle klara det fint helt själv. Jag har en kompis som bor mittemot skolan som jag kan lämna lillan hos under tiden, vilket gör det hela mycket enklare.
Så nu hoppas och tror vi att det ska gå smärtfritt. Jag glömmer aldrig när jag gick med sonen för några år sedan och den lilla flickan som var inne innan oss grät och skrek så att jag trodde att taket skulle lyfta. Sonen kröp ihop på stolen och ville inte gå in. Han undrade vad de gjorde mot barn därinne. Men det gick såklart bra och efteråt skrattade han och undrade vad tjejen hade skrikit om. "I didn't feel a thing!"

Inga kommentarer: