onsdag 3 mars 2010

Ojämställd

De absolut bekvämaste kläderna jag har tillhör min make. Tänk så skönt det är att efter ett varmt, långt bad på kvällen ta på sig hans stooora t-shirt med lååånga ärmar och använda den som nattsärk. Eller de där trötta mornarna när man inte har inspiration att sminka sig eller piffa till håret, så man sätter upp en hästsvans och drar på sig ett par bekväma jeans och makens suuupermjuka luvtröja och lullar omkring och myser. Luvtröjan är bäst. Idag är det en luvtröjdag. Det är för övrigt luvtröjans fel att jag inte har strukit den där klädhögen. Luvtröjsmysighet går inte att kombinera med hemmafrueffektivitet.
Maken är generös. Han lånar snällt, ibland kanske lite ofrivilligt eller t.o.m ovetande, ut sina bekväma kläder. Men vi lever i en ojämställd värld. Generositeten är enkelriktad i det här fallet. Jag skulle inte bli imponerad om maken tog på sig mina klänningar eller skjortor. Inte ens mina varma koftor får han låna. Inte ens om det är minusgrader.

4 kommentarer:

Karin sa...

Men kom igen nu, dina underkläder måste han väl få låna någon gång på helgerna iaf!? ;)

annai sa...

Karin: ASG!!! Jo, men jag lovade honom att inte skriva om det!!!

Unknown sa...

Jag har lânat min mans kalsonger.....det är INTE sexigt;)

annai sa...

Dosiss: Hihi, nej sexig är väl inte direkt det man känner sig i sin mans kläder. Men mycket bekväm!