söndag 28 mars 2010

Filmtajm

I går hyrde vi filmer. Så här i nedladdningarnas tid anses det kanske vansinningt omodernt att göra det. Om man dessutom som jag, fortfarande kallar platsen man hyr filmer på för "videobutiken" så visar man verkligen sin ålder...
Hur som helst så hyrde vi två filmer, Up till barnen och The Reader till de vuxna.
Jag såg The Reader på bio när den kom ut förra året men jag ville att maken skulle få se den och jag hade inget emot att se den igen.
Jag tittade även på Up och de första 10 minuterna snyftade jag något vansinningt. Hade inte barnen varit där hade jag gråtit ohejdat, men jag ville inte skrämma dem så jag lyckades lägga band på mig. Jag gillade faktiskt filmen. Barnen också. Den var ju inte sorglig hela tiden. Lite annorlunda mot andra animerade filmer. Jag har sett så många av dem med barnen och innehållsmässigt smälter de alla ihop på något sätt, men Up kändes lite ny och fräsch.
Nu är det dags att returnera filmerna. Får inte glömma bort att spola tillbaka dem först bara...

3 kommentarer:

Svensk chekchouka sa...

visst köpte ni chips o cola, det mâste man! Om man glömde spola tillbaka kunde man fâ betala straffavgift!

Unknown sa...

Jag och mannen satt och bölade ganska friskt när vi sâg Up:D

annai sa...

SC: Vi åt choklad. Gills det?
Asg, ja just det, man fick böta om filmen inte var spolad.

Dosiss: Den där lilla snutten i början om deras gemensamma liv var så fin! Snyft!